Dagen före...

God morgon!
Idag är jag uppe med solen igen. Snacka om varning på kärringen! Inte har jag tid och åka till Blåkulla heller fast jag är uppe med solen. Kärring som jag är. 
Nu är det otroligt nära! Dagen före är det idag. Ingen som varit inne på min blogg eller mina Facebook sidor har missat det, väl? Tror jag varit rätt traggig nu mot slutet.Nån sa att det kallas för marknadsföring...=)
Jag vill bara visa upp vad jag skapat och under processen händer det ju att jag "råkar" måla på mina kläder. Mats undrade häromdagen om jag hade några omålade kläder kvar?
Tror det är bud på köpa arbetskläder.
Idag skall jag till Humletorkan och hänga upp lite tavlor. Humletorkan har öppet i påsk med konstutställning och konsthantverk. 
De har även de mest utsökta hembakade kakorna som går att köpa!! Jag kommer inte själv vara på Humletorkan i år. Jag ska som bekant vara hemma i år. De andra åren har jag suttit på Humletorkan och målat samtidigt som det är utställning. Kommer att sakna mina vänner som ställer ut även där i år. Kakorna kommer jag att sakna!
Nu tar jag ialla fall ett kliv framåt? Sidan? Vad ska jag kalla det?Hmmm!
 
Jag har fått möjligheten att få en egen ateljé och då måste jag prova mina möjligheter.
Min fantastiskt duktiga sambo har gett mig denna möjlighet. Han tror på mig! Hoppas jag kan förvalta det förtoendet nu framöver och göra något bra av det. Tack älskling!
Lena Nilsson har varit en otrolig stöttepelare som funnits vid min sida när jag själv tvivlat. Tack kära du, för ditt stöd. Älskar dig!
Ojjojjoj, nu blev det känsligt! Men ni fattar att vissa människor är så underbart bra att ha runt sig. Ibland glömmer vi bort att vara tacksamma och berätta detta för dessa. Tack, alla som stöttar mig.
Nu skippar vi den delen av texten. ;-)
 
Mattias, min son som i vanliga fall gör Göteborg osäkert, (han studerar i Götet) har kommit hem en runda i påsk. Mycket trevligt. Han ska leka paparazzai på långfredagen med sin kamera. Han har redan tagit en massa trevliga bilder från ateljén när jag försökt komma underfull med hur allt ska vara. Det är inte lätt. Jag är en bredd målare, inget liknar den andra så värst mycket, ja det ska vara blommorna i så fall. Vi får väl se hur många gånger jag flyttar runt det. 
En akvarell ramlade ner redan igår och gick sönder i ramen....Så det kan bli.Ingen sakda på folk, så det överlever jag.
På tal om skada så måste man försäkra sig när man drar igång sådant här....så mycket att tänka på och komma ihåg. Har iaf fixat det. 
Nu har jag skrivit en massa, då är det väl dags för någon bild?
 
 
Får se så den här inte får liv och börjar dansa till musiken från radion. Hmm det är i och för sig ingen bra mottagning på antennen till min lilla radio där inne, får skaffa något bättre.
 
Mattes kamera är superbra. Flyttar man focus lite så får man fina bilder.
 
 
Igår var jag och gjorde fina naglar, de ni ser här är innan. Hemsk syn.
När jag var och fick fina naglar så fick jag av Helen på Solhörnan en jättefin blomma. Hon kan inte komma till invigningen men ville ändå önska mig lycka till! Så gulligt av henne! Jag blev verkligen överraskad och glad. Håren reste sig på armen och jag blev lycklig. Tack Helen. Det värmde mitt hjärta!
Bild på blomman kommer. Jag sitter vid en annan data just nu och har inte den bilden i denna.
 
Nu doftar det kaffe! Mats har satt på det. Lite varning på honom också! Han kunde inte heller sova.  Vi som bara är 25 ;-) Nu får det bli frukost och kaffe. Mattias vaknar nog snart också, eller?
 
Nu önskar jag Dig en bra dag och hoppas Du tittar in här igen snart.
Välkomna nu till påsken=)
 
Kram Jaana

Kommentarer :

#1: David W

Canon 50mm F1.8 gör sitt jobb ! Skitdåligt byggt objektiv men fan så bra glas för dem pengarna !

skriven

Kommentera inlägget här :