Böcker och elgubbar.

Hej igen!
Det händer en hel del just nu.
Idag släpper Paulina Bengtsson sin tredje bok och jag har gjort de illustrationerna som finns i denna nya bok. Den nya boken heter "Snälla! Gör en manual så jag förstår mig på dig".
Så då har jag illustrerat tre böcker till denna fantastiska kvinna som sprutar ideér omkring sig. Hon nöjer sig inte med att släppa böcker, utan hon gör fantastisk reklam för Olofström samtidigt och ordnar fester =). Beundrar denna härliga kvinna och är stolt över att få vara hennes illustratör.
 
Här ser ni alla dessa böcker. 
 
Igår fick jag ett annat efterlängtat besked. Jag har vetat detta skulle ske, men inte vågat tro att detta skulle bli verklighet. Jag måste tro det nu. Jag nyper mig i armarna och känner efter.. Japp! Jag känner nypen så då är det väl sant det också, så jag drömmer inte.
Se här:
 
Jag har gjort en egen bok. ja, en alldeles egen. Den släpper vi långfredagen när vi inviger ateljén. Kom och se själv ;-)
 
Historien om brevlådan kom jag på för några år sedan en morgon på väg till jobbet.
Jag stod i en korsning och skulle ut med bilen och mitt emot mig på andra sidan vägen stod en gammal brevlåda. På väg till jobbet växte historien om brevlådan och när jag kom hem på kvällen berättade jag detta för Mats, min underbara sambo, sa han enkelt "Skriv ner den så du inte glömmer den"!.
Ja, så jag skrev ner den och la den i datorn. Där har den legat nu ett bra tag och jag har inte tänkt på den alls.
I höstas träffade jag en förlägare, Per Martinsson från bokförlaget SPAM. Vid det tillfället kom jag tänka på historien i datorn och nämnde det för honom.  Han fick läsa den och sen rullade det bara på. Jag har gjort illustrationerna till boken själv. 
Jag är så tacksam för alla som tror på mig och stötar mig. Utan alla dessa underbara människors stöd hade jag inte alls varit så här långt med mitt skapande. TACK!! Evigt tacksam.
 
Idag har det varit aktivitet i ateljén. Elarbete pågår. De som hjälper oss är Mats brödrar, Bert och Åke.
 
 
Elgrejer....inget för mig.
 
 
Spotlightsen börjar komma upp. Spännande.
 
 
Coola lampor. Jag kan rikta in dom sen hur jag vill. De stora kloten är inte discokulor som jag först trodde ;-) Hmm, så roligt det hade varit om de varit det. Tänk ha ateljé fest med disco. Wow, vad jag hade dansat.
 
 
Hyllorna är uppe också. Snart kan jag in med konsten. Ska bli skönt tömma huset från allt material som ligger överallt. Vi har inte så stort hus och det är belamrat med mina målarsaker lite över allt. 
Det närmar sig påsken och då ska ju allt vara klart. Spännande.Jag hoppas DU har tid och lust komma och se min ateljé och min konst.
Min yngsta son, Mattias, tyckte att vill ni inte se min konst så var ju han här och Mats, så något trevligt blir det i alla fall. ;-)
Ja men!!, Kom tänka på att även om det inte är discokulor så gör inget, jag kan dansa ändå, om musiken svänger ;-) Så fest kan det kanske bli framöver, vem vet. Då dansar vi tillsammans =)
 
Ja ja, vi får se hur långt fram i tiden det är. Just nu är jag bara spänd på hur det kommer att bli när allt är klart och jag kan börja flytta in. 
Gubbarna jobbar än, fast det börjar bli lördag kväll. Då han jag blogga lite.
 
Nu önskar jag er en trevlig kväll. Jag får måla eller något annat så länge medans Mats är ute. Jag står för marktjänsten idag. Mat, kaffe....ja ni vet.
 
Ja, just det, trevlig kväll!
 
Kul du tittade in här igen.
Välkomen tillbaka.
 
Kram Jaana
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :