Ateljén, nya tavlor och fest på gång.

Nu har jag varit ute och tagit lite kort på saker i ateljén och runt den. Det går sakta framåt. =)
Tänkte visa lite.
 
Det fattas lite som synes.  I julklapp fick jag 3 fina ljuslyktor av mina barn. De har jag ställt utanför och de är så fina med ljus tända. Ser ni min fina krona? Den hittade jag hos Marlene på Torngårdens gårdsbutik. Hon har så mycket roligt i sin affär som jag gillar. Själv tycker vi det ser bra ut med krona =) Vi har ju som ni kanske vet en prinsessa så då är det ju okej, eller hur?
 
Hon är ingen linslus direkt.  Sally heter denna prinsessan och är en bichon frise, snart 5 år. Jisses vad tiden går.
 
Dörrarna är röda och har snygga handtag. 
 
 
Detta arkivskåp köpte jag i veckan på Blocket. Det har sina skavanker, men så användbart det kommer till att bli. Lite färg på det så blir den toppen i ateljén.
 
Under helgen har jag målat en massa. Här kommer lite bilder på vad som har blivit klart.
 
 
Hmm vad detta är vet jag inte, men rolig var den att göra. Som ni ser så målar jag olika saker. Blommor är motiv som jag gärna gör.
 
 
 
Det var några som jag gjort i helgen. Jag har flera på gång som ligger och torkar. Dessa är oljemålningar allihopa. Lite kul visa nya tavlor för gamla har jag hur mycket som helst.
 
Som ni säkert vet så har Paulina Bengtsson, min kära författare skrivit en ny bok igen. Till den har jag gjort enkla illustrationer i svart och vitt. Denna kvinna är en eldsjäl i Olofström för hon släpper inte en bok så bara utan det ska hända något också samtidigt när  det ska ske. Så gott fok se här:
 
 
Det låter väl kul! Tjejer, se till att era killar får biljetter! Killar detta kan ni inte missa!
Som ni ser är tjejer välkomna senare på kvällen.
 
Nu tackar jag igen Dig för Du tittade in här.
Önskar dig en trevlig kväll.
 
Välkommen tillbaka igen!
Kram Jaana

Kommentera inlägget här :