Första advent.

Hej!
Första advent.....hm har ni någon julkänsla? Jag känner inte av det så mycket än. Kan vara för jag inte städat och fejat inne i huset än. Den obligatoriska förnsterputsningen till jul gjorde jag i veckan men sen var det stopp. Vi har ett stort bord som står inne i vårt stora rum och tar upp plats. Detta bord är gammalt som gatan och borde egentligen slängas, men det kan ju inte vi, måste återvinna eller använda det. Det har regnat på det och den var blöt, men nu är den äntligen torr och jag har oljat in den. Vi tänkte ha den ute. Japp, tosiga eller hur? Istället för slänga den så kan jag/ vi ha den ute och ställa saker på eller ha buffemat på den på sommaren. Vi hittar nog användnings område till den. Vilket betyder att även jag kan nu julstäda, så småning om ;-) Får se när jag får lust till detta. Det blir alldeles säkert jul ändå. Ha ha ha tro nu inte att jag kan låta bli för det kan jag inte!
 
Idag första advent har jag haft en av flera extra målartillfällen som mina kursdeltagare har önskat. Finns det något bättre än att ha lyckats inspirera andra till att skapa. Det är ju underbart! Dessutom får jag se deras utveckling.
Måste visa några av deras verk. De är så duktiga.
 
Karin Johnsson heter konstnären. Hon älskar färger.
 
 
Britt-Marie Svensson heter konstnären till detta verk. Hon är en mästare på att använda vatten ihop med akrylfärger.
Dessa tavlor har inspirerats av bilder som hittats på nätet. Man kan se likheten men ändå blir de annorlunda, för alla har sin egen  stil att måla. Ungefär som att skriva sin autograf, så lämnar man sitt avtryck i målningen om är varje människas unika stil.
 
Själv har jag i helgen gjort 2 stycken doppresenter, men jag kan tyvärr inte sätta ut dem i bild än, efter som de ska vara gåvor. Bilder kommer efter nästa helg.
 
Jag kommer att jobba rätt mycket i ateljén denna veckan. Jag har några uppdrag som måste göras och en test bild till en författare som jag ev skall illustrera  till. Om han gillar det jag gör. Jag ska som sagt göra en test bild. Spännande!
 
Jag har en duk som är lite större, 80*80 som väntar på mig.Det kliar i fingrarna ge mig på den för jag vet vad jag ska göra på den, men först ska jag klara av ovanstående innan jag ger mig på duken.
 
Med tanke på julen så kan man köpa presentkort till målarkurser eller prova på tillfällen och ge bort en annorlunda julklapp till någon. Prova på tillfälle kostar 350 kr och då står jag för materialet. Det tar ca 2,5 h.
Målarkurserna brukar jag sälja 5 ggr 2,5h för 1250 kr. Till målarkurserna har man eget material med. Om så önskas kan jag tipsa om materialinköp.
Dessa presentkort kan du köpa hos mig, bara kontakta mig så löser vi detta.
 
Tider för kursstarterna efter jul kommer i slutet av december. Kolla här på bloggen eller på min sida på facebook. Det går bra ringa också. =)
 
Tack för du tittade in här igen. 
Välkommen tillbaka.
 
Kram Jaana
 
0702474009
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :