"Min författare"

Jag har haft förmånen träffa på en hel tokig kvinna vid namn Paulina Bengtsson. Hon "raggade" upp mig på förskolan, för hon höll på och skriva en barnbok och letade efter nån som kunde illustrera. Gissa vad kul vi har haft när vi har jobbat ihop. Hon är "min" författare =)
Först skulle vi bestämma hur Knenneth skulle se ut och sen när det var klart så bara ploppar bilderna upp i huvudet på mig allt eftersom Paulina skriver. Vi har gjort två böcker om Kenneth, "Kennneth tar oss från A till Ö igenom Sverige" och "Kennth letar platser i norden".
Så här ser Kenneth ut.
 
Nu i kväll ska jag träffa Paulina igen för ett nytt projekt som ska bli så spännande.
 Ha en trevlig dag.

Kommentarer :

#1: Engel och Noels mamma

Du målar så fint! En inspirationskälla!

skriven

Kommentera inlägget här :