Mina senaste pinuppor!

Jag har innan sommaren målat några pinuppor som jag har hängandes här hemma. Dessa var jätteroliga att måla. De är i olja.Är nån intreserad av dessa tavlor så är de till salu. Hör i så fall av dig till mig.
 
Denna är 40*50 cm stor. 
 
 
Så här ser nästa ut. Tjejen som river sin parkeringsbot. Denna är 60*80 cm
 
 
Denna är i samma storlek, 60* 80 cm.
 
 
Även denna är lika stor 60*80 cm
 
Jag har tittat mycket på pinuppor på nätet och hittat min inspiration där och gjort dessa till mina egna tolkningar.
Säkert kommer jag att göra fler i framtiden. 
 
Jag funderade på en sak, visst är det konstigt att man liksom har en "handstil" även när man målar för oavsett vad jag målar för motiv kan man se att det är gjort av mig.... Man känner även igen andra, de stora mästarna från förr, deras verk och stil känner man ju igen.
Nu har ju jag inte blivit en mästare och det vet man ju aldrig hur det kommer att gå med ens konst, tidigare och nu vet jag ju, men om framtiden, det vet vi ju inte. 
Min älskade dotter hade en lösning på det! Jag skulle bli lite lagom "tokig" och dö tidigt så kunde barnen sälja mina verk och bli rika. Ha ha ha ja, vi har skrattat åt detta många gånger.
Nu är det ju så att jag är ju redan lite "konstig" ;-), men jag har deffenitivt inte tid att lämna in än för jag är inte klar här, inte!
Så tyvärr kommer jag att finnas kvar länge, länge länge....och sen kommer jag kanske att spöka.
Så därför kan Du titta in här igen och se vad tanten har satt in för något nästa gång.
 
Nu ska jag inte svamla mer utan önskar dig en mysig söndags kväll.
Tack för att Du tittar in.
 

Kommentera inlägget här :