Lite blandat en lördag kväll

Lördag kväll, eldar i kaminen och myser.
Det har regnat hela dagen så man känner sig lite slö.Sally, vår lilla hund vägrade gå ut idag, är man prinsessa så slipper man. Hon hade blivit blött och hon hade fått fönas torr. Ja!! Jag vet, men hon är en bishon frise och hennes päls blir blött. Inte alls som andra hundar kan vara ute i regnet och bara skaka av sig.
Nog om henne nu. Här kommer en akvarell på henne.
 
Denna gjorde jag för några kilo sen...va?!  Nej, jag menar några år sen. Nu är hon ju så ullig och gullig vår lilla sessa.  Akvarellen är såld.
För att visa vad jag mer hittar på ska jag visa här vad jag målat för hand på väggen i ett kök. 
 
Det var en aningen pilligt att få det jämnt med penslar. Jag blev nöjd och ägarna av köket också. 
 
Dessa 6 tavlorna hänger hemma hos min syster. 
 
Här är en sak jag gjorde i somras. Jag tyckte jag hade ett för litet bord på baksidan och när man är många behöver man plats att fika. En gammal dörr blev ett bord. Min kära sambo fick avbryta vad han höll på med och assistera mig så att kantlisterna hamnade rätt. Rätt kul att återanvända saker. Jag behöver iaf inte ha duk på bordet.
 
För att Sally, vår lilla hund, inte ska jaga katter gjorde jag denna katt till henne så hon skulle vänja sig. Han heter Luzifer,för han får mig att tänka på katten i sagan om Askungen. (Ni ska veta att jag är barnsligt förtjust i teckande filmer.) Nåja, inte satte Luzifer Sally på plats fast han ser ut att ha attityd.  Han får väl ligga kvar ute och kanske skrämmer han en och annan mus. Inte vet jag.
Nu önskar jag DIG en trevlig kväll och hoppas du tittar in här igen snart.
 
( Ni får ha överseende om jag kastar omkull en del bokstäver när jag skriver eller om jag stavar fel, Det går lite fort ibland och jag hinner inte alltid med mina fingrar. Jag erkänner också att jag glömmer kolla igenom texten.Ha en vild fantasi så förstår ni. )

Kommentarer :

#1: Sandra

Du är så duktig Jaana <3

Svar: Tack Sandra!
Jaana Juliusson

skriven

Kommentera inlägget här :